HTML

Magyar bankvilág

Várunk mindenféle történetet, ami magyar bankokkal kapcsolatos.

Rovatok

Friss topikok

Raiffeisen hiteles számlakivonat

2008.01.31. 15:29 Tynow

Az alábbi történetet Timi küldte be:

Történt egyszer, hogy hihetetlen módon úgy jött ki a lépés, hogy hitelfelvételre szánjuk el magunkat.  Na nem felelőtlen módon, hanem meglévő felelőtlen bankszámlahitelünket és hitelkártyánkat kívántuk kiváltani egy személyi kölcsönnel.

A bankszámla és a hozzá kapcsolódó eddigi hiteltermékeink a Raiffeisen banknál vannak, viszont a CIB banktól kívántunk hitelt felvenni.

Eddig minden rendben, kitöltöttük a 6 oldalas igénylőlapot, mellékeltük a munkáltatói igazolást, bankszámlakivonatokat, telefonszámlát és kitudja még mit.  A papír kitöltésére szeptemberben került sor, a munkáltatótól igényeltünk igazolást, ám azt csak sorozatos kérlelésék eredményeként december középen kaptuk meg.  Nosza be is mentunk az első CIB fiókba, ahol nem sok jóval kecsegtettek, a telefonszámla nem stimmelt, mert lejárt követelés szerepelt rajta.  Igen ám, mivel az Inviteles számla akkor érkezik meg postán, amikor lejárt a fizetési határidő.  Mindegy, beszereztünk három hónapra visszamenőleg csekkeket és mindenféle igazolásokat, hogy mi fizetunk.

Következő körben, a két ünnep közt, bevették a papírokat és elküldtek várakozni.  Két hétig.  Januar első munkanapján telefonáltak, hogy szükség lenne a decemberi bankszámlakivonatra.  Nincs mást tenni, átballagtunk a számlavezető Raiffeisenhez, kivártuk a sorunkat - mindez 45 percbe telt -, és egy görcsös kezdő ügyintézőhöz kerültünk.  Kértünk tőle hiteles számlakivonatot arrol, hogy a decemberi fizetés beérkezett.  Tehát ennyit kértünk: a számlaforgalmat nyomtassa ki, és pecsételjen rá.  A CIB-nél azt mondták, ezt elfogadják.

Ügyintézőnk viszakodott, hogy ilyet ő nem tud, a bank automatikusan generálja a kivonatot, minden hónap 6.-án, de mivel január 6.-a épp hétvége volt, ezért később.  És ha a gép legenerálta, csak akkor tud ő nyomtatni - de pecsételni arra se tud.  Azt javasolta nyomtassunk a web bankból.  Ideges nevetés fogott el minket.  Kértük, hogy kérdezzen meg egy senior banki tanácsadót (a főnökét).  Vártunk perceket, majd egy feldúlt, kicsi gömbölyded középkorú hölgy köszöntött minket a kedves hallom probléma van kijelentéssel.  Igen, probléma van, az ügyfél ügyfél szeretne lenni és szüksége lenne ügyéntézésre.

A senior kollegina hamar elzavart minket azzal, hogy ilyet ők nem tudnak, meg egyébként is, mit akarunk, ők a bank, és örüljünk, hogy ott lehet a pénzünk.

Eljöttünk onnan, a CIB-nél az ügyintéző a történetünk elmesélése után nagyon furcsálotta, náluk azért olajozotabb a gépezet.

Innentől vártunk január 25.-éig, amikor is postán megkaptuk a várva várt kivonatot.  Gondolkoztunk azon, hogy bekereteztetjük.  (Érdekes motívum még, hogy az Okoskártya - ahányszor meghallom ezt a nevet, rossz érzés fog el - hitelkártyaszámla kivonatát aznap megkaptuk postán, amikor a banknál jártunk.  Tehát az a csodás rendszer valamit mégis lezárt már.)

Öröm azért a történetben annyi, hogy a CIB-nél a papír leadása után másnap megkaptuk az összeget, és most azon ügyködünk, hogy a Raiffeisen-el a kapcsolatunkat leépítsük, alighanem megszüntessük.

111 komment

Címkék: raiffeisen cib számlakivonat hitelügyintézés

A bejegyzés trackback címe:

https://bankvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr83319601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Charlie Drop 2008.01.31. 16:34:59

nem akarok dicshimnuszokat zengeni, de egyszer kellett a páromnak ilyen, meg nekem is, ügyintézés céljából, cakli pakli 5 perc volt és külön sorszámot sem kellett húznunk.

szvsz az ilyen nem babnk, hanem emberfüggő

movhu 2008.01.31. 16:39:48

Egyszer a KáendHánál online hiteligénylő kérdőívet töltöttem ki, sok oldal. A KáendHás belső számlaszámom elejére odaírtam a H betűt is a kérdőíven.
Ügyintéző felhívott, hogy ők ezt nem tudják javítani, és töltsem ki újra a sok oldalt. Az informatika korában...

0xFFFF 2008.01.31. 16:40:42

Megneveznéd a Raiffeisen fiókot ?

Tynow 2008.01.31. 16:41:50

Egeszen múlt év közepéig én is rettentő elégedett voltam a Raiffeisennel, de azóta rohamosan csökken a színvonal. Vagyis pontosabban az Okoskártya óta.

Tynow 2008.01.31. 16:42:38

0xffff: Budapest, I. kerület.

Kolikné 2008.01.31. 16:46:36

Igen, sajnos a Rafi színvonala az utóbbi időben nagyot zuhant, megszüntették az SMS egyenelegértesítést (drága vajon?), a fiókok koszosak, mocskosak a sárga székek, és Qrva sokat kell várni ha bemész a fiókba.

0xFFFF 2008.01.31. 16:46:39

Széna tér vagy Battyány tér ?

Tynow 2008.01.31. 16:47:36

0xffff: annyit elárulhatunk, hogy a közelben van egy CIB fiók is.

0xFFFF 2008.01.31. 16:48:44

Az sms egyenlegközlés megvan. Egyes csomagokhoz külön kell igényelni.

Tynow 2008.01.31. 16:49:54

0xffff: jól veszem ki a szavaidból, hogy valami közöd azért van a bankhoz?

0xFFFF 2008.01.31. 16:50:58

Ha titkolózol akkor jó. Akkor nem egyenes a sztori. :)

A CIB-nek a Krisztinán van fiókja, ami a Széna téri Raiffeisenhez van közel, míg a Battyány téri Raiffeisenhez a Medve utcai CIB székház van közel, aminek az aulájában szintén működik fiók.

Yeto 2008.01.31. 16:51:06

Ja. Én pl állásinterjún voltam a CIBnél, akkora droidot még nem láttam életemben.

Tynow 2008.01.31. 16:52:18

0xffff: Nem titkolózom. Széna tér Raiffeisen, január 7 körülbelül délelőtt 11 óra.

Tynow 2008.01.31. 16:53:30

0xffff: Ja és a Lövőház utcai CIB-re gondoltam :)

CIB-es részről az Oktogon valamint a Lövőház utca a szereplő. Igy mennyire egyenes?

0xFFFF 2008.01.31. 16:54:07

Hát igen, Yeto ! A HR-esek elég fura állatfajták :)

babyfoka 2008.01.31. 16:55:57

Kicsit furi a dolog.......eddig egyetlen Raffi fiókban sem hallottam ilyen problémáról...ellenben a konkurens banknál nem is egy ilyen történet volt már....

0xFFFF 2008.01.31. 16:57:41

Tök egyenes. Volt közöm mindkettőhöz. :) Azt akartam jelezni csupán, hogy a panaszkodásnak nincs értelme, ha nem face to face tesszük. Semmi nem változik, ha nem nevezed meg a probléma forrását. Megnyugtatlak, amit leírtál, az a sztori a CIB-nél ugyanúgy előjön, csak meg kell találni a megfelelő fiókot ott is. :) Egyébként a fiókokban mindig van valaki, aki tud számlaforgalmat produkálni - belátható időintervallumon belül - nyomtatott formában és a hitelességet alátámasztandó, alá is írhatja és lebélyegezheti. Ha neked több éves forgalom kell, akkor van szöszmötölésre ok.

0xFFFF 2008.01.31. 16:58:44

Itt jegyzem meg, hogy a szöszmötölés nem több napot jelent, hanem csak annyit, hogy le kell ülnöd várakozni. A technika adott.

johevi 2008.01.31. 17:01:45

Hónap első munkanapján valóban nincs még kivonat. Aznap készül, kerül kiküldésre postán vagy mailen valóban csak onnantól kezdve lehet pótolni. Egy havi számlatörténet kinyomtatása és lepecsételése viszont pusztán jóindulat kérdése a fióktól, ügyintézőtől.

Tynow 2008.01.31. 17:01:49

Egy havi forgalom kellett volna, a Raiffeisen Terminal szokás szerint (abban a fiókban és a Teréz krt 12-ben rendszeresen kifogyott a papír üzenet fogad).

Én tisztában vagyok vele, hogy minden az ügyintézőkön múlik, de személy szerint én azt tapasztalom, hogy az utóbbi égy évben a Raiffeisen színvonala csökken, pedig előtte én ajánlottam többeknek!

Azt hozzá kell tenni a történethez, hogy jobb számlavezetési kondíciót is talált a történet írója az új banknál. Nekem a történetben a legjobban bántó rész: "hallom probléma van" tipusú hozzáállás ami Magyarországon elég sok helyen előfordul.

bkvnemjo (törölt) 2008.01.31. 17:07:46

A Raiffeisen-t felejtsétek el. Túlnőtte magát. Amikor még én számlát nyitottam, nem volt sorszám, most fél óra a minimum várakozás. És nekem a kártyámat törölték egy másik helyett, majd képtelenek voltak rendesen újragyártani, úgyhogy otthagytam őket.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.01.31. 17:09:25

0xFFFF: SMS egyenlegközlés már nincs. Eddig egy általad választott napon küldték el hetente, ezt megszünteték. Csak KP felvét vagy vásárlás után jön egyenleg is az SMS-ben, átutalásnál nem, csak az átutalt összeg.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.01.31. 17:13:39

Mellesleg a Raiffeisen bankszámla kondíciói között szerepel a "Kivonat- és értesítő másolat", valamint a "Forgalmi kimutatás nyomtatása", egyaránt 600 Ft-ért.

0xFFFF 2008.01.31. 17:14:48

nyomasek !

Mondom, hogy van. fizetni kell érte.

0xFFFF 2008.01.31. 17:17:09

Tynow !

A forgalom nem jóindulat kérdése, neked az jár ! Pénzt kérhetnek érte, hogy a ráfordításaikat beszedjék, de ez nem kívánságműsor, hanem kötelező a bank alkalmazottai részére ! Nyugodtan jelezzed a raiffeisennek a problémádat, meg fogják mogyorózni a széna téri fiókvezetőt, nem kicsit.

0xFFFF 2008.01.31. 17:22:55

nyomasek !

www.raiffeisen.hu/raiportal/pdf/mobil_banking_valtozas.pdf

Változott, fizetős lett, de akár öt percenként nézheted az egyenlegedet.

Első ránézésre szofisztikáltabb lett az egész SMS szisztéma, tehát fejlődött.

Király Lászlóné · http://xdxdxd 2008.01.31. 17:24:45

Drágáim!
Nem kell ezeken a dolgokon drámázni, gyertek az UniCreditbe. A pénzfelvétel is ingyenes és nincs ilyen szellemi leépülés, mint a Rafiban. Én egyszer pénzt akartam csak befizetni és fél órámba került. Azóta sem vállaklok ilyet be.

Dusi · http://www.fleurop.hu 2008.01.31. 17:33:45

Hahhahha, Unicredit... Tegnap vettem fel 10.000 forintot, nem kártyával, 400 Ft volt a jutalék. Még hogy ingyenes!!! Mondtam is a kis hölgynek, hogy ez igen, nem szégyenlősek!

Tynow 2008.01.31. 17:38:48

Dusi, fiókban vettél fel? ATM-ből minden banknál kedvezőbb, mint pénztárból.

0xFFFF 2008.01.31. 17:45:40

Királyné !

Én meg a királyfi Lajos vagyok.

Unicredit kondilista (részlet):

Pénztári tranzakciók:

0,4% de minimum 400 HUF

Kártya: Havi 1 alkalommal díjmentes

makifej · http://makifej.legkisebbmagyarbank.hu 2008.01.31. 17:46:40

köztudott, hogy a rafi (+cib +unikredit) fiókok az utóbbi nehány év folyamán osztódással szaporodnak. aki 2005-ben pultos kislány volt, ki bírt nyögni 1-nél több értelmes mondatot és max. 2 perc alatt ki tudja papíron számolni, hogy mennyi 2+2 az ma fiók(szerencsésebb esetben régió)vezető ezeknél a pénzintézeteknél.
én személyesen is ismerek olyan emberkét, aki 2 éve még asszisztens volt itt nálunk, ma pedig valami osztály van rábízva az egyik "nagy" bankban. na az, amit ő bír produkálni, az valóban komoly (a "hallom probléma van" helyett valószínűleg a "mi a stajsz kiccsákókám, mit ver mán megin a víz itt nekem, a rák egye ki a szívedet" felkiáltással üdvözölt volna)
csak nehogy megérjük, hogy az otp nívódíjat kapjon az ügyfelek magas színvonalú kiszolgálása végett...

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.01.31. 17:47:40

0xFFFF: nem akarom szétoffolni a blogot, de szerintem ugyan arról beszélünk. Mint az általad belinkelt pdf-ből is kiderül, eddig hetente elküldte az egyenleget, ezután NEM. Ezt követően ismerteti a MÁR EDDIG IS létezett fizetős lehetőségeket.

Ezelőtt OTP-s voltam, ők minden SMS-be bele tudták írni az egyenleget. Úgy látszik, itt ez már túl nagy falat lett volna.

Dusi · http://www.fleurop.hu 2008.01.31. 17:49:25

Tynow, igen, tudom, csak egy éve nem használtam a kártyát, nem tudtam a kódot, a pénz meg kellett...

0xFFFF 2008.01.31. 17:49:27

Ok nyomasek ! Ne offoljunk tényleg. :)

Tynow 2008.01.31. 17:51:07

Küldjetek be cikket az SMS problémáról, és ott meg lehet vitatni. Szívesen kiteszem.

0xFFFF 2008.01.31. 17:52:33

Tynow !

Olyat nem lehetne csinálni, hogy a konkrét problémánál megkérdezed az adott bankot is ? Hátha van értelme.

Tynow 2008.01.31. 17:54:02

Legyek a szócsövetek? :)

0xFFFF 2008.01.31. 18:00:13

Nem erről van szó. Viszont a te konkrét esetedről nem is tudnak illetékes helyen - azaz most már talán igen :) - így célszerű lenne ha a másik fél is értesülne és reagálhatna is.

Tynow 2008.01.31. 18:04:28

Igazából Timi még aznap túltette magát a dolgon. Nekem pedig a személyes tapasztalatom az, hogy manapság Magyarországon egy bloggal többet el lehet érni, mint panaszkönyvbe való beírással - amit ugye már nem is kötelező tartani.

Lássuk csak a Homár példáját. Azt viszont mégegyszer hangsúlyoznám, hogy nem a panaszkodás a blog elsődleges célja.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.01.31. 18:08:17

Azért jót lök egy blog hatásfokán az index címlap is..

Xezs 2008.01.31. 18:34:09

movhu: Ha annyira jártas vagy az informatika korában, akkor biztos hallottál már az információbiztonságról is. Ha ezt a két dolgot össze tudod rakni, akkor rájössz, hogy direkt lehetetlen átírni ezeket az ügyfél által küldött dolgokat, mert visszaélésre adhatna okot. Btw nem az említett banknál dolgozok, hanem másiknál.

A témához: Szerintem minden banknál, fiókban megvan a beleszarós kolléga, mindenhol be lehet szerezni sajnos az ilyet. A baj azonban az, hogy az ilyeneket nem rakják ki vagy helyezik át. Na de ennek is megvan az oka: fiókosnak lenni, ügyfelekkel személyesen foglalkozni gané munka. Gané azért mert hajtás van, gané azért mert 100 ügyfélből mondjuk 5-10 paraszt, így emiatt nem sokan vállalják ezt a fajta melót, illetve aki vállalja, az is lelép onnan hamar. Szóval aki ott van, azt meg kell becsülnie a bankoknak.

saggitarius 2008.01.31. 19:07:00

Nekem a CIB banknál van a céges és magán számlám, összességében elégedett vagyok velük. A telefonos ügyfélszolgálat is jó, sohasem éreztem, hogy leráznának ha valami probléma van, legutóbb még vissza is hívtak, hogy megoldódott-e egy kisebb módosítás amit kértem tőlük.

Dzsoki 2008.01.31. 19:17:19

Az osztrák mezőbanktól (parasztbank)mit vártatok?

Vili bácsi 2008.01.31. 19:21:36

A Rajfejjzen-nél még mindig papirokat töltögetnek minden ember előtt. Katasztrófa a tempójuk, én váltottam, de most hasonló lett a véleményem az MKB-ról.
Van itt még olyan bank, ahol öt perc alatt kiszolgálnak?

User1 2008.01.31. 19:23:49

OxFFFF!

Szerintem meg éppen ne az ügyfél nevelje a bankosokat. Ilyen fiók úgy sem sokáig él meg manapság, nekünk ügyfeleknek meg igazából tökmindegy, ha holnap mondjuk a Raffeisen eltűnik. Át kell máshová menni és kész, rengeteg bank van. A fiók ellenőrzése a bank dolga, nem az ügyfélé.

Persze az ilyen eseteket éppenhogy nyilvánosságra kell hozni, hogy aki éppen bankot keres, az tudja, melyeket kell elkerülnie. Én pld. épp ezért olvasom rendszeresen pld. itt a homárt, hogy elkerüljem a necces helyeket.

GáspárB. 2008.01.31. 19:32:33

Nekem mindenem a CIB-nél van 2002 óta. Olyan 2005-től kezdett hígulni ez a brigád, amit az ott dolgozók állítása alapján a lakossági ügyfelek felduzzasztása okozott.
Bár a színvonal jókorát zuhant náluk és az ingyenes kp felvét is megszűnt, még mindig a legjobb banknak tartom kis hazánkban.

Tynow 2008.01.31. 19:44:26

Mindenhol a túlzott lakossági ügyfélállomany rontja a minőséget, a két következő ok miatt:

1, túl sok időt igényelnek ezek az ügyfelek
2, keveset fizetnek

Túl sok időt, mert szeretnek fiókba járni (főleg az idősebb korosztály), pletyizni, szemelyes kontaktusra vágynak, és a legalapvetőbb kérdés miatt is bemennek a fiókba, amit telefonon is elintézhetnének - talán azért mert unatkoznak. Mindannyian látunk idős nyugdíjas néniket ilyen ügyben bankban.

Nyilvánvaló megoldás lenne a telefonos/internetes bankolásra való szoktatás, ami nem abban merül ki, hogy nyújtunk ilyen szolgáltatást, azt is nyögvenyelősen, hanem oktatni és bátorítani (mindemellett fokozott biztonsági megoldásokat alkalmazni) kell az ügyfelet.

Ezzel szemben a vállalati ügyfelek szinten kivétel nélkül terminált hasznának, vagy a kisebbek netbankingot - bejárni csak tényleges probléma esetén mennek, igazán nagy ügyfeleknél pedig akár a bank megbízottjai mennek ki.

johevi 2008.01.31. 19:48:24

Sajnos a bankfióki állomány folyamatosan hígul, de MINDENHOL. Régen, amikor még középfokú végzettség elég volt fióki munkatársnak, aki ott volt szívét.lelkét kitette, mert tudta, hogy neki ez a "plafon", meg kell becsülnie magát. Ezért udvarias volt és mivel rengeteg ideig ott dolgozott megszokták és megszerették az ügyfelet, közvetlen kapcsolat alakult ki. Most hogy mindenki diplomás a fióki dolgozóktól is megkövetelik, de csak pályakezdők mennek oda. Azt is csak addig csinálják, amíg 1 év múlva már van valami a CV-ben. Nincs hosszútávú perspektívája a fióki ügyintézőnek, mindenki dobbantónak használja. Az ügyfél meg azt látja, hogy megint új arc, megint betanul, megint bénázik...

makiretto 2008.01.31. 19:50:27

amugy a hitelkartya szamlakivonat minden ho 25en kerul legyartasra, mert a fizetesi hatarido kov. honap 10-e. tehat azt siman lehet hogy megkaptad korabban, hiszen 10 nappal elobb kerult kikuldesre.

en ugy tudom hogy a mobilertesitesnel a jovairas / terhelesnel is van egyenlegkozles.. tenyleg nincs?

amugy meg szlaforgalomra nem pecsetelnek, szlakivonat ujrakuldes van csak.

ja es mindezt elintezhetted volna 2 perc alatt a telefonos ugyfelszolgalaton.

de legalabb lett ez a blog!
:D

levcsi 2008.01.31. 20:38:48

Ha mindenki mindenért a fiókba rohangál, persze, hogy várnod kell. Ha egyszemélyes bankok lennének, akkor valószínűleg bármikor sorra kerülnél, csakhát kicsit drága lenne. Én még soha olyan kiszolgálásban nem részesültem, mint az otthoni kisvárosi OTPben - és ott viszont mindig. Ha lenne elég szabim, mindig haza is utaznék, ha már egyszer muszáj bemenni a bankfiókba! Budapesten sokan laknak, a belvárosban még többen dolgoznak, és az a sok-sok ember mind abba a kevéske kis fókba kényszerül ügyintézni. Gyanítom, akár már egy külvárosi bankfiókban sokkal emberközelibb a hangulat és a kiszolgálás.

mléka 2008.01.31. 20:42:30

Érdekes a sztori...:)
1) Az nem zavarta a hitelfelvevőt, hogy a munkáltatója hónapokig nem adott ki igazolást?
2) Az Invitellel is szenvedett !
3) Rengeteg papírt kért a CIB !!

Ezek mellett eltörpül az, hogy szeptemberben igényleték a hitelt. Négy hónappal ezelőtt !!!!
Biztos nagyon sürgős volt a hitel, mi ?
Ezek után pár nap már mit számítana ?

Másrészről mivel a számla kivonatok elkészítése nem egységes, a profi bankok elfogadják a 30 napnál nem régebbi kivonatot.

Aki pedig arra hivatkozik, hogy sokat kell várni....Magyarország lakosságának több mint a fele nem rendelkezik bankszámlával. Mi lesz akkor ha egyre több ügyfele lesz a bankoknak ?

El kellene felejteni már végre, hogy xy cég milyen rossz, mert valaki egy-egy problémával találkozott. Ezek igenis emberfüggő problémák. Kiváncsi lennék a panaszosra, hogy ő a saját munkakörét tip top látja-e el....

Az ilyenek holnap ezért sírnak, mert sokat kell várni a telefontársaságnál a számla ügyintézésében, aztán az elektromosoknál, majd a bevásárlóközpontban, aztán panaszkodik a pincérre, a péntárosra, az orvosra stb. stb.

Ez legyen a legnagyobb problémája :)

0xFFFF 2008.01.31. 20:56:27

user1 !

Mehetsz ahová gondolod, ha nincs visszajelzés, akkor mindenhol így fogsz járni. Tudod, akció, reakció, ez működik.

makiretto !

Pecsételnek forgalomra. Csak tudom. A szla kivonat a forgalom egy "szerkesztett" verziója csupán.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.01.31. 21:11:42

A CIB az nagyon jó. Tuti. Mi is oda tettük át a hitelünket (előtte K&H). Fél évünkbe került a "pár hetes" ügyintézés. HOgy ezen kívül mennyi pénzünkbe, azt nem ragozom... Ja: hiába kérdeztünk rá MINDENRE, ért minket még meglepetés a közjegyző előtt is. Ja, a meglepetés az nem kellemes volt....

fokukac 2008.01.31. 21:20:28

ehhez cska annyit, hogy a rafinál mindenki, aki számlát nyit, egyből kap netbank hozzáférést is, ahol egy bankszámlakivonat lekérése nagyjából 30 másodpercbe telt volna....

0xFFFF 2008.01.31. 21:23:26

fokukac !

Az nem hiteles, nem fogadják el. Erről meg ennyit. :)

vki · http://www.vki.hu 2008.01.31. 21:25:24

Mléka, látom, te a komcsi rendszerben nőttél föl.

A CIB az nagyon jó, én ott vagyok 7 éve, a lakáshitel óta, és mindenben profibb mint az otp/bb/rafi

Laurelin 2008.01.31. 21:29:43

Egyébként tényleg sokan szórakozásból járnak benkbe. Ma hozzám egy nyugdíjas nő azért jött hogy a tolla megfelelő-e, hogy aláírja a bankkártyáját. ŰDe akartak már tőlünk vezetékes telefont is venni. Mindezt egy bankfiókban.

csinkov 2008.01.31. 21:39:20

CIB-CIB, a leggecibb. Raiffeisen, szarfej-zen. Belsősként van egy modellem. Az elmúlt években hihetetlenül felduzzadt a bankok személyi állománya, a fióknyitási láz miatt. Emiatt - és johevi 2008.01.31. 19:48:24 által leírtak miatt - gyors a fluktuáció is.

Gyors fluktuáció + bővülés = túlterhelt HR-ek. Hát mit tehet ilyenkor a HR? Testreszabott kiválasztás? Megfelelő motivációs rendszer - bér, előrelépés, stb? Meg ilyen bullshitek, amit a "szakértők" a "szaklapokban" írnak és a főiskolákon oktatnak?!

Lófaszt! Totális oligopszónia van a pénzügyi munkaerőpiac "tömegcikk" szekciójában - legalábbis pl. a nagybankoknál: azonos bérek, azonos követelmények, stb. Mindenki követi a trendet, de kevésbé alig tudja formálni (ez a Stackelberg-oligopólium, vagy miakacsa). S ki diktálja a trendet vajh? Igen, jól tippelsz: az OTP. Szóval OTP-izálódunk... csimpánzokat vesznek fel 10 banánért, mert aki egy kicsit is tehetséges, az menekül - back office-ba, menedzsment mellé, vagy jobb fizetésért másik bankba (én egyelőre ezt a stratégiát követem, mert elég monoton a back office-ban egész nap a szart heggeszteni).

És ez csak a HR része! Nézzétek meg, hogyan árazzák be magukat a bankok. 1.legdrágább a ZÓTÉPÉ. Lefölöz, piacot tart. 2. CIB, Rafi, Erste, KH, BB. - éles harc egymást közt? Hááááát. Inkább egy aláárazás jutalék és eszközbevétel oldalon (hitelkamat, számlavezetés, stb.), feléárazás forrásköltség oldalon (betéti ákcijáúk). Trónkövetelők. 3. Rés-stratégia: Allianz, Volks, KDB, (ex IEB: a legtöbb fiókjuk Budán és a budai agglomerációban volt) stb. a kicsik. Saját kis piaci szegmensükbe nyomulnak (koreai multi számlája KDB-nél-e van?!).

Szóval tök mindegy hová mész. Ha pötsch az ügyfélszolgálatos, akkor még ne válts bankot. Menj oda egy másikhoz. Aztán egy harmadikhoz. Ha megteheted, menj másik fiókba. Előbb-utóbb találsz olyat, aki jó! Sokan vannak ilyenek, elhihetitek... (még a ZÓTÉPÉ-nél is találtam ilyet).

Manina 2008.01.31. 21:49:33

No, nekem is lenne egy kommentem, mint Raiffeisen Bankos, ráadásul fiókban dolgozó kollega.

Ha a tisztelt illető megnézi a korábbi számlakivonatait, látni fogja, hogy a kivonatok minden hónap ötödikétől ötödigéig tartanak. Ha valaki bejön pl hó elsején számlakivonatért, max az előző havit tudjuk nyomtatni (ami céges papíron pecsét nélkül is hiteles), mivel a havi számlazárás még nem történt meg és a rendszer nem generálta a kivonatot.

Az okoskártya viszont ugye egy hitelkártya, nem folyószámla. Ennek a kivonatán is látszik, hogy ez minden hónap 25-től 25-ig szól, ezért lehetséges, hogy a fenti hölgy ezt a kivonatot jóval hamarabb kapta meg.

Ellenben nem kellett volna megvárni a postázást, ugyanis már kb 7-én simán ki tudtuk volna nyomtatni az ország bármelyik fiókjában.
ÉS a történetet végigolvasva, nem hiszem, hogy a Raiffeisennel lett volna olyan nagy gond.
Nem sárdobálásként, de a CIB-nek miért a hitelbírálat kellős közepén jutott eszébe még egy kivonatot bekérni?

Szerintem előbb mindenki a saját háza táján...

Üdvözlettel:
Egy Raiffeisen bankos dolgozó

mléka 2008.01.31. 21:53:52

vki !

Csinkov megmondta ugyanazt durvábban, amit én finoman.
Minden bankba találunk hibát kinek ez, kinek az jó. Örülök, hogy Te meg vagy elégedve a bankoddal. Igen, a bővülések miatt hígul a stáb, de mindig meg lehet találni a normális üzletkötőket és fiókot. Ez az élet minden területére igaz. Azt akartam mondani, hogy míg valaki bénázik 4 hónapig és nem jut egyről a kettőre, annak pár nap várakozás nem lehet probléma. Csak azt utálom, ha valaki ilyen csip csup dolgokért blogot indít. Inkább azt mondja meg, hogy ki Timi munakadója, mert ahhoz a céghez se mennék el dolgozni, aki nem tud egy munkáltatóit kiállítani egy-két nap alatt....:)))Kívánom, hogy a Világgazdasági Kutatóintézetben csak és kizárólag 100%-osan profi és készséges emberek dolgozzanak. Sokat tehetnek még értünk, magyarokért.....

vki · http://www.vki.hu 2008.01.31. 22:16:29

Mléka

"Az ilyenek holnap ezért sírnak, mert sokat kell várni a telefontársaságnál a számla ügyintézésében, aztán az elektromosoknál, majd a bevásárlóközpontban, aztán panaszkodik a pincérre, a péntárosra, az orvosra stb. stb"

Igen, és jogosan sírnak !!!!! mert bunkó a pincér, bunkó a pénztáros és tahó az orvos.
Nem a bankkal kapcsolatosan értettem neveltetésed.
De miért normális, és miért elfogadott az hogy ebben az országban minden szarul megy, és ezt miért kell elfogadni, miért kell beletörődni, hogy a bankban beléd rúgnak, hogy a boltban beszólnak, hogy a buszsofőr pofát vág, meg az egész, hogy itt a vevő az nem vevő...
Hogy a kis hülye alkalmazottaknak meg asszisztenseknek senki nem magyarázta meg, hogy ő szolgál ki engem, és nem én vagyok érte.
Hogy a rohadt régi rendszerben nem tanították meg, nem nevelődött bele az emberekbe, hogy hogyan kell dolgozni. Most meg már csak a szart látják a gyerekek is mindenhonnan. Mikor hazaköltöztünk Magyarországra, 11 éves kislányom megkérdezte, hogy anya, itt miért ilyen durvák-furcsák az emberek.

Ha éltél/voltál külföldön, inkább nyugatról beszélek, akkor tudod, hogy miről beszélek, és sajnos, ami nálunk van, az a nem normális...

Cib bank - igen, nekem bejött. Egyszer egy lakáshitelt vettem fel tőlük, a többit interneten és telefonon kereszetül bonyolítom sec perc alatt.

Tynow 2008.01.31. 22:27:44

Az eredeti történetben igaz nem szerepel, de kommentkent leírásra került: január 7.-én kívánt az ügyfél bankszámlakivontot kérni, nem elsején.

vki · http://www.vki.hu 2008.01.31. 22:27:50

Manina, Raiffeisenes dolgozó,
Én dolgoztam bankban, és vezettem hitelbírálati osztályt.
A hitelbírálat közepén, ha még nem smakkol minden, de még lehet kihozni valamit a dologból, akkor a kedves kollega bekérhet bármit pluszba ami nem volt benne eredetileg, azt a célt szolgálván, hogy ne vágjuk ki a tagot rögtön, hátha mégiscsak megmenthető.
Tehát ha gáz a számlakivonat, pontosabban fedezethiányos tételek vannak rajta, háááááááát, az nálunk speciel kivágási indok, (ha valaki másik hitelét/csekkét nem fizeti, akkor az én hitelemet vajon fogja e ?) , de ebben az esetben az ügyintéző nem akarta kirúgni elsőre, hát bekért még egy bankkivonatot hozzá, mentse ami menthető. Bekérhetett volna akár kezest is :)
üdv.

Tynow 2008.01.31. 22:36:42

Örömmel látom, hogy sok banki dolgozót érdekel a történet, ezért egy felhívást tettem közzé: bankvilag.blog.hu/2008/01/31/felhivas_banki_dolgozoi_korkep

Manina 2008.01.31. 22:40:35

Tynow:
Ahogy írtam nálunk 5-én van számlazárás, ebben, januárban ez szombatra esett, így ugye ez áttolódott 7-re, amikor még nem voltak készen a kivonatok.
Tényleg nem értem, hogy a CIB hetekig tartó hitelbírálata miért nem idegesítette és a Raiffeisenes kivonattól miért ment fel a cukra!?
Biztos könyebb mást okolni, mint belegondolni, hogy a dolgoknak "miért"-je van. Elhihetitek, hogy az ügyintézőnek is egyszerűbb kiadni a kivonatot (ha tudja) és ezzel letudni az ügyfelet, mint hallgatni, hogy mekkora szar a bank stb.

vki:
Na igen, viszont, ha figyelembe vesszük azt, hogy a dolgozó érti, hogy mit csinál, akkor nem fog bekérni egy olyan kivonatot, amiről ő is tudja, hogy nem létezik még.
Gondolom a CIB-es is látta, hogy az előző kivonat 11.05-től 12.05-ig szól. Ezek után tudhatta volna, hogy a következő 12.06-tól 01.07-ig fog. Kérdem én: hogy a fenébe kérhetett be január első munkanapján egy olyan dokumentumot, ami még el sem készült?

mléka 2008.01.31. 22:42:45

vki !

Mondtam én, hogy sokat tehetsz még a magyarokért. Pl. nem problémázol ezeken a dolgokon, hanem visszamész nyugatra.
Érdekes ! Te nem azt írtad, hogy milyen szívesen járok ebbe vagy abba az étterembe (megválaszthatod!!!!), vagy amikor milyen jó fej a körzeti orvos (megválaszthatod !!! ), vagy megértem a pénztárost, aki éhbérért görcül napi 8 órát a bevásárlóközpontban (ezek szerint jól élsz!!!). Szerinted mindenki bunkó kis hazánkban. Ezzel a mentalitással tényleg nem sokra viszed itthon.
Nekem rengeteg jó példám van, ha valamikor bosszankodhatnékod támad, szólj, majd segítek elviselni az életet.

Tynow 2008.01.31. 22:42:52

Manina: a CIB hitelbírálata egy hétig tartott: két ünnep közöttől január elejéig.

De ki tud adni kivonatot: kinyomtatja pl a Raiffeisen terminálon és lepecsételi. Ez nem volt járható út.

Manina 2008.01.31. 22:49:41

Tynow:
"A papír kitöltésére szeptemberben került sor, a munkáltatótól igényeltünk igazolást, ám azt csak sorozatos kérlelésék eredményeként december középen kaptuk meg."
Gondolom ha december közepén megkapták a munkáltatóit, nem várták meg, hogy még a Karácsony is elmúljon, hanem rögtön beadták. Két ünnep között meg már inkább december vége. Igazság szerint egyrészt nem derül ki a történetből egyértelműen, másrészt nem is ez a része számít, de ahogy látom azon a részen simán átsiklottál, ami fontos.

A beírás második részére annyit, hogy a Raiffeisen terminált NEM a dolgozó kezeli, hanem az ügyfél használhatja a bankkártyája segítségével. Ha kinyomtatja és odahozza nekünk, ellenőrzés után kap rá egy pecsétet.

Tynow 2008.01.31. 22:51:34

1, A papír kitöltése offline módon otthon, a bank oldaláról letöltött igénylőlap kinyomtatása után történt, nem banki segítséggel.

2, azt mar emlitettem, hogy a Terminal azon a napon SEM működött.

Tynow 2008.01.31. 22:54:21

Viszont én nem szeretnék veszekedni, minden ügyfél döntése a sajátja, Timi se valószínű ez alapján döntött, hanem inkább egy utolsó döfés lehetett. Timit mint barát ismerem.

Manina viszont nagyon örülnék, ha te mint bankos tudnál kontra példákkal szolgálni, hogy milyen rossz ügyfelek is vannak - és ezt én kiraknám új bejegyzésként.

Manina 2008.01.31. 22:55:13

1. Szerintem még mindig nem ez a lényeg.

2. A Széna tér közelében vannak még fiókjaink. Sajnos előfordulnak technikai problémák, de ezt talán nem a fiók dolgozóin kéne letölteni.
Amondó vagyok, hogy ha ezt az ügyfél akkor és ott jelezte volna egy panasz formájában, akkor nem kellett volna erről egy blogot indítani.

vki · http://www.vki.hu 2008.01.31. 23:00:03

Mléka,
valóban jól élek és nem idegeskedek más bunkóságán, ha nagyon nem tetszik, akkor közlöm a boltos kollégával, hogy "dehát ismerjük egymást, én vagyok a VEVŐ".
Az én reagálásom az irónia, és azt nem szokták elviselni.
A körzeti orvost megválaszthatod, viszont az ügyeletes orvost ha a gyerek láza vasárnap éjjel 40 fok, akkor nem.
Nem akkor vagy kiszolgáltatott amikor elmész megvenni a napi kenyeredet, hanem amikor tényleg sürgős dolgod lenne, és kiszolgáltatott vagy, akkor gáz nagyon, hogy nem úgy dolgoznak emberek ahogy kellene.
Étterembe nem a személyzet miatt megyek elsősorban, hanem a kaja miatt. Az viszont való igaz, ha nem tetszett valahol, akkor nem megyek vissza.
Nekem is rengeteg jó példám van, csak nem bírom azt a stílust, aki azt tartja evidensnek, hogy mindenhol bunkók az emberek, és ezt el is kell fogadni - mondataiddal ezt sugalltad vagy nem ? Szerintem a bunkóság nem lehet elfogadott. Ha te annak tartod, az rólad is nagyon sokat elárul.
Hogy hol élek, azt hadd döntsem el én, egyébként fél évet itt, fél évet ott :)
Mondam én hogy komcsi stílus ez: itt is megmondták már előtted : ha valakinek nem tetszik el lehet húzni.

Készpénz 2008.01.31. 23:01:06

Érdekes ez a levelezés.
Manina jól nyomja :-)

Üdv:
2903

Manina 2008.01.31. 23:03:17

Tynow, nem mondom, hogy nincsenek rossz ügyfelek.
De inkább azt mondanám, hogy minden ember más és más. Aki ebben a munkakörben dolgozik és szereti is, annak van érzéke ahhoz, hogy ezeket a megfelelő módon kezelje. És hiányzik belőle az a véna, ami idegbeteggé teszi az ügyfelek miatt.
A bankba azért jönnek az emberek, mert van valami elintézendőjük, előfordul persze, - mint ugye a fent említett esetben is - hogy máshogy látják, vagy nem úgy tudják a dolgokat. Ezért jó, ha ott helyben erről mi is értesülést szerzünk. Nem mondom, hogy a bankok tökéletesek. Ha mi sem tudunk segíteni, adjon be egy panaszt, de az esetek 95%-ban már mi is tudunk ott helyben segíteni és ezzel elkerüljük a félreértéseket.
Aki nem bírja, hogy vannak panaszkodó ügyfelek, az ne csinálja ezt a munkát. Szóval ez a rossz ügyfél olyan szubjektív.

Tynow 2008.01.31. 23:09:09

Manina, a blog nem ezért indúlt. Olvasd el a következő blogbejegyzést.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.31. 23:11:20

nekem az egyik számlám az OTP-nél van, ott minden számlakivonat 2 hónappal később jön

nemdanika 2008.01.31. 23:19:05

OFF
Postabankos voltam, kinyalták a seggem. Megvette őket az univerzum leggagyibb bankja, az Erste. Most velük szopok. Lett IEB-s számlám. Kinyalták a seggem. Megvette a CIB, az univerzum harmadik leggagyibb bankja. Szopok velük is. Faszér nem tudok már egy normális banknál megmaradni pár évig.
Van OTP-s számlám is, LOL :D
ON

mléka 2008.01.31. 23:26:51

Vki !
Korábbi bejegyzésedből áradt a gyűlölet, hogy mindenki bunkó és egy csöpp kis pozitívum se volt fellehető.
Az utóbbiban meg már jó példákról is írsz. Ezt hiányolom sok emberből, de ezt már leírtam. Nekem se természetes ha bunkó valaki de a tökéletestől még messze vagyunk és mire utolérjük nyugatot, hát....majd két generációval arrébb...ha megéli a világ. Mindeki tudja, hogy vannak súlyos problémák az országgal a gazdasággal a társadalommal. De ha valaki ezen nem tud túllépni, és példát mutatni, hát akkor tényleg cseszhetjük. Ha csak egy nap egy bunkó emberhez kedves leszek és "nem veszem a lapot", már akkor megérte. Igaz, erre nem mindenki képes. Néha nem árt belegondolni más helyzetébe is, miért is volt olyan, amilyen. Igen, az irónia sokat segít.

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2008.02.01. 01:27:08

a bankok a társadalom parazitái.
vagy azok az ügyvédek?:P

otps és rajkós számlám is van, csak mert.

emiatt tök véletlenül láttam azt ahogy egy otps arc kinél má többször ügyintézem a raiffeisenes fiókban vett fel pénzt a sárga kártyájával.
ekkor kezdtem komolyan elgondolkodni a magyar bankok hatékonyságán, ha má egy szakmabeli is másik banknál vezeti a számláját, akkor ott szopó van. azt hittem h legalább vmi kedvezmény csak jár ha má eccer alkalmazott az ember.

0xFFFF 2008.02.01. 02:26:10

Manina ! Inkább ne írj ! Itt nem a CIB botlott, hanem ti. A CIB egyébként nem arra volt kíváncsi, hogy van-e az üf-nek kivonata, hanem az azon szereplő tételekre, tehát TH kinyomtat és fiókvezető kecsesen ráír, hogy adott időszakban a fenti számlamozgások abszolválódtak a nevezett szla-án, majd rátol egy billogozót. CIB-es kolléga/kollegina ebből megtudja amit akar és mindenki elégedett.

0xFFFF 2008.02.01. 03:02:50

Ja igen ! Ha valami idióta belső szabályozás tiltaná a TH outputjának kiadását, akkor ez egy kivételes eset, az pediglen szabályozva van, nyomtatványotok is van rá, kitölt, és ügy elindít. A nem csinál semmit de jól megmagyarázós verzió a legrosszabb. Azzal van tele a padlás mindenkinek ügyfélként, nekem is, de nektek Raiffeisenes dolgozóknak is. Itt magyarországon megmagyarázni tudnak csak, megoldani nem ?

"2. A Széna tér közelében vannak még fiókjaink. Sajnos előfordulnak technikai problémák, de ezt talán nem a fiók dolgozóin kéne letölteni.
Amondó vagyok, hogy ha ezt az ügyfél akkor és ott jelezte volna egy panasz formájában, akkor nem kellett volna erről egy blogot indítani. "

A post egy ügyfélről szól és nem egy túristáról aki falni akarja a km-eket. A fiók dolgozói nem jelezték, hogy van a közelben fiók, elnézést, de tessék oda átfáradni, mert itt tk problémák vannak. Az ügyfél jelezte a gondját egy senior kolléga utáni áhitozás formájában. Legközelebb hívja fel a menedzsmentet, hogy feltünjön, miszerint ő most panaszkodik és nem elégedett ?

Manina ! Kezdesz megfordítani. Én igazán megértő vagyok a dolgozókkal, lévén sok az ex kolléga/kollegina, de a te postjaid olyanok - kioktatóak, inkább megmagyarázom, de nem csinálom stílusúak - hogy kezd a kekec ügyfél felébredni bennem. Az pedig rossz dolog, mert én marha kekec tudok lenni és nem fogod tudni megmagyarázni a viselt dolgaitokat, mert elég jól él bennem a belső rendje ennek a banknak, de szerintem a rendszer elé beülve is többet tudnék tenni, mint a széna téri fiók ügyintézőstül, fiókvezetőstül ebben a fenti ügyben, tehát nem lehet megvezetni.

freaky (törölt) 2008.02.01. 05:52:39

vki, megmondom a frankót.
Szerintem te azt nem veszed figyelembe, hogy vannak ezek az anyagi különbség dolgok nyugathoz képest. Pszichológia. Tehát, ha az egyén nem érez biztos talajt a lába alatt, nem lesz megfelelő a hozzáállása. Családi (melyek egy része szintén anyagi eredetű), likviditási problémák. Bassza a csőrét. Az, hogy annyiért, akkor, ott kell lennie. Ránéz a cipődre és bosszantja, hogy az neki a fél fizuja. Ha értelmesebb, akkor nem téged utál ezért, csak frusztrálja az egész. Ennyi.

makavita 2008.02.01. 05:55:16

Szerintem nem szabad általánosítani. Ahogy ezt már sokan megírták, mindegyik banknál vannak hülék, ők is emberek, tehát uolyan hülék mint mi. Szerintem a fontos mutatók a kedvesség, kooperáció, a hozamok, költségek, egyéb körülmények.

freaky (törölt) 2008.02.01. 05:57:27

Egyébként engem meg ez az "én vagyok az ÜGYFÉL" hozzáállás is bosszant, nem értem. Kimegy a magyar nyugatra, kap egy színvonalas kiszolgálást, megköszöni még a levegőt is, de mire hazaér, már ő az ÜGYFÉL, akinek mindig igaza van. Audiatur et altera pars. Avagy kettőn áll a vásár.

malkavita 2008.02.01. 05:57:55

makavita a lópikulát, kihagytam egy részem /on

Cartman 2008.02.01. 07:48:30

Én nem értem ezt az egészet! Csak ennyi a probléma? Ne tessék panaszkodni! A Rafi ügyfélkezelési színvonalát tekintve ez még ugyancsak semmiség... :-)

homar.blog.hu/2007/09/07/15_napos_hitelugyintezes_a_raiffeisennel

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.02.01. 08:02:44

Hát lehet a CIB-et az égbe magasztalni, tavalyelőt megpróbáltam hitelt felvenni náluk - a Neederlandon keresztül. 35(!) harmincöt papírt kellett aláírnom, majd miután felemeltem az életbiztosításom összegét (ami a hitelfedezet lett volna) közölték, hogy "jaaa, MÉGIS kell munkáltatói igazolás", majd amikor ezt is beszereztem "jaaaa, hogy tulajdonos, akkor kérjük a cég papírjait is..." - és ezen a ponton rúgtam ki a Neederlandent-CIB kombót.

Egyébként a nagyon elégedett CIB ügyfelek valószínűleg totális IT analfabéták, akiket nem zavar olyasmi, hogy pl. az internet bank néhány napig nem működik, vagy a fiókokban az "általános lassulás van" üzenet fogad (dátum nélkül) január elején.

Egyébként - ahogy itt többen leírták - olyan kereslet van a fiók dolgozóra, hogy gyakorlatilag monkey-kat vesznek föl. Ehez persze az kell, hogy a friss diplomás "közdgazdászaink" még távolról, ellenszélben sem láttak bankot, nemhogy tanultak volna róla. Viszont a fiók munka derogál, szarul is fizetik, ezért tényleg, aki tud, dobbant onnan.

Azt is megjegyezném, hogy a baki üzemszervezők (illetve bocsika: Organájzésön dipártment) munkatársai 90%-ban vagy totálisan alkalmatlan pályakezdő idióták, vagy olyan kövületek, akik pl. a csodálatos Postán vagy egyéb hasonló bürokratikus, papír alapú szar helyen "tanulták" a munkát.

Ja, és a HR: szinte minden helyen követelmény, hogy legyen "korporét alkalmassági teszt", ami arról szól, hogy csak olyan személyiségű jegyekkel vesznek fel öltönyös hülyegyereknek, ami megfelel a "lelassult kretén" személyiségtípusnak. Éleseszű, aktív, tettrekész emberekre nincs szükség.

10 éve XXXXXXXXXXXX bankba még úgy vettek fel embereket, hogy "sikerkereső embereket keresünk, akik észreveszik a cégben a réseket, és betöltik azt." öt éve már elutasították a szakmailag legalkalmasabb jelöltet, mert "túl agilis volt, nem tudott volna team-ben dolgozni" - értsd: nem tudott volna a leendő főnökével dolgozni, akiről a bank is tudta, hogy egy gyökér.

0xFFFF 2008.02.01. 08:38:39

Kirúgtak RAMBO ? :)

GIjoe 2008.02.01. 09:07:09

szerintem meg mindig az MKB a legjobb bank. bar sajnos volt mar veluk bajom, de szsv megvagyok elegedve, sok eve vagyok mar naluk, voltam erstenel stb, MKB sokkal jobb.
egyebkent en is bp I. ker ! :)

M1978 2008.02.01. 09:29:46

Mindkét oldalt meg tudom érteni. Mint ügyfelekkel kapcsolatba kerülő ember, meg lehet érteni, hogy XY kezdőnek és Z vezetőnek a töke tele van problémás ügyfél úrral, akinek a rutintól eltérő kérése van. Nekem is volt már dolgom felháborodottal, fenyegetőzővel vagy csak egyszerűen bunkóval.

Másrészt az egy bankszámlakivonat nem a világ, a mai informatikai hozzáféréseknél. Mivel piaci szféra ugye és ügyfélszolgálat, a következménynek mondjuk minimum annak kellett volna lennie, hogy bocsánatkérő levél és következő hónapban / félévben nem fizet valamilyen költséget. Persze MAgyarországon ez igen kérdéses...

vki · http://www.vki.hu 2008.02.01. 09:38:03

Mléka,
Na, akkor had ugorjak neki utoljára, mert szövegértéssel úgy tűnik gond van.
Sok zavaró dolog van a szolgáltatások terén - ez volt az alaptézis.
Erre te azt válaszoltad, hogy miért nem a sok más dolgon akadt fel, miért zavarják ezek a dolgok, és különben is, ez a típusú ember később ezért meg azért meg amazért fog sírni. - ergo, ne akadjunk fenn azon, hogy sokat kell várni a telefontársaságnál a számla ügyintézésében, aztán az elektromosoknál, majd a bevásárlóközpontban, aztán ne panaszkodjunk a pincérre, a pénztárosra, az orvosra stb.
Az én véleményem szerint pedig nem az a lényeg, hogy ne fejtsük ki nem tetszésünket a negatív munkaerővel szemben, hanem az a lényeg, hogy az ember, amit dolgozik, azt jól csinálja, úgy ahogy kell. Ha úgy nem megy, akkor menjen el oda dolgozni, ahol nem kell emberekkel foglalkozni, pl. otthon egyedül könyvelgetni, vagy utcát seperni.
De itt elfogadott a munkához való ilyetén hozzáállás, és ezt mutatják a gyerekeknek is, hogy ez a normális. Pedig szerintem ha ezek a dolgok szankcionálva lennének, akkor az emberek kicsit összekapnák magukat, és megpróbálnák a dolgokat jól csinálni.
Azt hogy azt írtam, bunkó ez bunkó az bunkó amaz, az még nem azt jelentette, hogy Magyarországon mindenhol, mindenütt, és mindig csak ilyenekkel találkozik az ember. Mert úgy látom, neked ez sem jött le.
Valaki itt írja, hogy pszichológia, meg pénzhiány, igen, ebben is van elég sok, szerintem egyrészt mindenki a maga szerencséjének a kovácsa, másrészt fejétől bűzlik a hal, tehát azért Magyarországon a vezetésben ugyanazokat a dolgokat lehet megtalálni, mint az élet más területein. Ha ott fenn megtehetik maguknak azt amit megtesznek, akkor ezzel azt közvetítik a nép felé, hogy ez a norma. Aki pedig elég primitív, az meg el is hiszi magának, hogy ez így normális.
Harmadrészt, voltam pár hónapot Indiába nyaralni, anyagilag sokkal lejjebb vannak nálunk (pontosabban voltak akkor, most nem tudom), viszont a szolgáltatásban a hozzáállásuk a miénknél sokkal jobb és odafigyelőbb volt. Nem kicsit, látványosan.
Nem csak pénz kérdés, hanem a szülők hozzáállásáé is hogy mit közvetít értékeknek az életben. Csak a pénzt, vagy sok minden mást (is).

0xFFFF 2008.02.01. 09:45:57

Én továbbra is állítom, a cégek kontaktembereinek a magatartása, stílusa, készségessége nem pszihológiai- vagy pénzkérdés, hanem visszajelzés hiánya. Ha minden panaszos jelzi a problémáját, nívós cégek elkezdik kiszűrni azt a típust, aki úgy gondolkodik:

- minek jön ez ide be ?
- nem kapok eleget, elég ha csak itt ülök
- stb.

Bit Rot 2008.02.01. 10:15:42

A CIB szerintem továbbra is az egyik legjobb, bár nem tökéletes.

Folyószámlahitelt kb. 2-3 nap alatt megadták.
Először feleannyit akartak adni csak, mint amit kértem. De megemlítettem, hogy az OTP-nél megadták a teljes összeget. Mire a válasz: ja, rendben, akkor megoldjuk.
És megoldották :-)

Bankfiókban egyszer jártam csak, 3-4 hónapja, amikor a számlát nyitottam. (Ezen kívül persze automatát látogattam, ki/befizetni.)

A netes bankjuk haldoklik néha, de nem igaz, hogy napokig nem megy. 99%-ban használható, plusz január elején volt egy kis gáz.

Carnivora (törölt) 2008.02.01. 10:30:11

A raffinál dolgoznak a legbunkóbb alkalmazottak hozzájuk képest az OTP is csúcs.

Carnivora (törölt) 2008.02.01. 10:37:42

John42 2008.02.01. 10:15:42

Na a raffit , ezért építettem le a cégnél a bankfióknál közölték , hogy őket 500 milka alatti forgalmú cég nem nagyon érdekli ilyen pár száz milliókkal nem foglalkoznak.
A netbankjuk egy hulladék kerül-fordul halott ráadásul bevezettek sms-es baromkodást.
Az alkalmazottaik félbunkó gettószökevények.

Az MKB jobban bevállt igaz a giro utalásokat elég érdekesen kezelik, de korrektek, udvariasak, megbecsülik az ügyfelet. -

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.02.01. 10:47:23

Túl van spirázva ez az egész. Emberek vagyunk, balfasz volt mind a fiókos, mind a főnöke. Mondom ezt úgy, hogy én eddig a Rafival voltam a legjobban megelégedve. OTP-nél volt, hogy céges pénzfelvételnél 1,5 órát ültem, mire sorrakerültem, de nem balhéztam. Ha személyesen intézünk ügyet, ez még mindig így működik sajnos.
Ha ilyen gond van panaszt kell tenni és kivizsgálják, a banknak is jó, mert kiderülnek a hiányosságok és változtathatnak a módszereiken, a panasztétel nem feltétlenül jár a dolgozó kirúgásával, hanem felhívja a cég figyelmét a munkatárs tájékozatlanságára, vagy az ügyvitel, folyamat problémáira.

Fekete Zoltán 2008.02.01. 10:49:44

szerintem ez magyarország legfos@bb bankja, én mindenkit lebeszélek erről a pénznyelő szörnyetegről. nálam fekete listán van.
Bankok, melyekben nem csalódtam soha:
the Bank of Tokyo Mitsubishi UFJ Holland NV Vienna Branch,
CIB Bank, Unicredit/volt HVB Bank,
őket tudom ajánlani, ahol úgy éreztem hogy a bank van értem, és próbálnak megoldásokat találni mind hitel, mind befektetés terén.

A közepes bankokat s lejjeb tudnám ajánlani, ott még hajtás van az ügyfelekért. Vagy a külföldi bankokat.
üdv,
Zoli

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.02.01. 10:54:42

0xFFFF

10 év bankban letöltött év után saját vállalkozást alapítottam. Nem vagyok többé multipatkány.

0xFFFF 2008.02.01. 11:01:25

RAMBO !

Fura, én is :)

0xFFFF 2008.02.01. 11:13:26

Ja igen, az jutott eszembe a postodról, ahol a team ready droidokról írsz, hogy sajnos egy nagyüzemben főleg rájuk van szükség. Hangyák kellenek, akik összehordják amit kell. Ettől függetlenül kéne tartaniuk a nagy cégeknek egy-két RAMBO-t is a tűzoltásokra, akik elő-előszaladnak a tűzvonalba kármenteni, majd amikor a hangyák tohonya serege odaér, azok rendesen megcsinálják amit kell.

Ez nem fog menni sosem. A HR-ek is teljesítménykényszerben élnek itt, azaz ha jelentkezik egy igazi hadrafogható katona egy diplomával és egy tohonya hangya kettővel, tuti a kétdiplomás kerül be, mert statisztikailag jobban mutat a HR-es munkajelentésében. Az nem érdekes, hogy esetleg bölcsész a nyertes és a másoddiplomája agrármérnöki tudással ruházza fel, ő kerül majd be. :) Jelenleg kishazánkban, de európában is jellemzően túl van értékelve a diploma. Tőlünk nyugatabbra már kezdik látni ennek a hátrányait és kezdik belátni, hogy a helyén kell értékelni.

lili 2008.02.01. 18:00:47

Ez a komment az elindítónak szól:

Maninának teljesen igaza volt, ha egy nappal később mentél volna már ki tudtuk volna neked adni a kért kivonatot.
DE NINCSBŐL NEM TUDUNK KIVONATOT KÉSZÍTENI!!!
Érted???????
Amikor te akartad azt a papírt, akkor még nem volt készen.
Egyébként meg telefonon keresztül kb 2 percedbe és esetlegesen egy fax számba került volna hogy ezt kikérd és 1 órán belül elfaxoltuk volna.
Ha meg postán kéred, akkor a posta gyorsaságától függően 1 max 2 napba került volna.
Egyébként a rafinál miden csakis az ÜGYFÉLRŐL szól. Ha panaszt tettél volna valóban megdádázták volna az ügyintézőket ezt nyugodtan elhiheted.

Egyébként a felháborodásod abszolult nem jogos.

Üdv: a rafi telefonos ügyfélszolgálatáról

Tynow 2008.02.01. 18:09:53

Mi az, hogy nincs miből? A rendszerben ott vannak a tranzakciók.

mléka 2008.02.01. 18:43:54

Persze, ott vannak a tranzakciók. De attól az még nem számlakivonat. A hütődben is ott lehet a vaj, szalámi, sajt, uborka de attől az még nem szendvics :)

Tynow 2008.02.01. 18:48:59

Itt arról volt szó, hogy a tranzakciós listát kinyomtatja, és lepecsételi. Nehéz felfogni ezt az egyszerű teendőt?

Egyébként is a történek lényege a kérdés megoldására való abszolút nulla hajlandóság.

lili 2008.02.01. 19:20:08

És neked nehéz felfogni, hogy ezt a bank alkalmazottja nem pecsételheti le neked mint egy hivatalos számlakivonatot, mégpedig azért nem, mert NEEEEMMMM AAAAAZZZZZ!!!!!

És tőled se fogadta vona el a drága CIB-ed, mert nem teljes hónapról szólt volna....!!!!!

8-án már jogosan pattoghattál volna....

Egyébként tényleg javasolnám, hogy próbáld ki a telefonos ügyfélszolgálatot a rafinál.
Meglepődnél hogy mennyire fasza kis szolgáltatás, és ráadásul ez frankón 0-24-ig van.A átlag várakozási idő pedig 2 perc alatt van, amig kapcsolják neked az ügyintézőt.

De mindegy...nem foglak győzködni mert gőzöd sincs róla, hogy mennyi szabályt, előírást, jogszabályt és egyéb dolgot kell egy egyszerü banki alkalmazottnak betartani, és fejben tartania.
Szerintem az jogos hogy senki nem fog az állásával játszani, hogy te megkaphass egy olyan igazolást, ami még nem is létezik.
Ráadásul biztos falnak mentél volna, ha a CIB viszsadobja a kivonatodat azért, mert nem egész hónapról szól.
Ezek a dolgok nem úgy mennek hogy megfogom és kinyomtatom és rávágok egy pecsétet.

mléka 2008.02.01. 19:27:01

Szerintem pedig ennek a történetnek tanulsága van.
Valamit nem úgy ment ahogy elképzelte, és most ezért morcos. Elmegy a Rafitól ? Lehet. De a CIB-IEB fúzió okozta káosz miatt másik 8 ember megy a Rafihoz. Ki járt jól ? Lassú az OTP ? Elmegy 20 ügyfél az MKB-hoz, de az OTP-nek még is marad bőven ügyfele. Gond volt a bankkártyámmal az Ersté-nél ? Megyek az Unicreditbe. Stb. stb. Egy nagy mókuskerék az egész. Kinek ez a bank jó, kinek az. Csomót a kákán mindig lehet találni.
Figyeld meg, egy hét múlva a CIB-et fogja valaki, valami hülyeségért szidni. De már ebben a 100 valahány mailben is volt utalás rá.
Beszéljünk akkor arról is ? :)

Laurelin 2008.02.03. 10:18:42

Tynow. Bár én OTP-s vagyok ebben teljesen igazat adok a rafis kollegának, az hogy meg tudja nézni a gépben a számlaforgalmadat még nem jelenti azt hogy tud neked számlakivonatot nyomtatni. Nálunk például úgy működik, hogy egyik rendszerben vissza tudok nézni ugyan három hónapra a számlában, de azt nem tudom kinyomtatni, mert NINCS ilyen opció a rendszerben. Képernyőt ugyan tudnék nyomtatni, de azt meg SZIGORÚAN TILOS. Mint ahogy ezt fel is tünteti a gép minden olyan papíron amit képernyőről nyomtatunk. A számlakivonatot meg csak akkor tudjuk kinyomtatni, hangsúlyozom egy MÁSIK rendszerből, amikor az már elkészült.

makiretto 2008.02.03. 21:58:50

OxFFF

remelem teged meg egyszer elkap valamelyik ex munkaltatod es jol megszorongatja a nem letezo tokeidet.
kicsit kinos hogy igy kiadod a bizalmas banki infokat.
nem baj, lesz meg ennek folytatasa...

makiretto 2008.02.03. 22:00:35

ja es meg egy dolog, utoljara, lezaraskent:

- szamlaforgalmat tudnak nyomtatni, de NEM fogadjak el pl hitelugyintezeshez, nem pecsetelheto le.
- szamlakivonat pedig a fiokba bemenetel napjan meg nem volt elerheto.

ENNYI

lemmikki 2008.02.06. 21:15:03

Ejj azt várom, mikor a Rafi meg a Erste egyesülnek, úgy fogják őket otthagyni az ügyfelek, hogy szép lesz nézni :))

index.hu/gazdasag/vilag/erfa071119/

hexe 2008.02.21. 14:32:22

És mi a véleményetek az Allianz Bankról?
süti beállítások módosítása