Az alábbi történetet Timi küldte be:
Történt egyszer, hogy hihetetlen módon úgy jött ki a lépés, hogy hitelfelvételre szánjuk el magunkat. Na nem felelőtlen módon, hanem meglévő felelőtlen bankszámlahitelünket és hitelkártyánkat kívántuk kiváltani egy személyi kölcsönnel.
A bankszámla és a hozzá kapcsolódó eddigi hiteltermékeink a Raiffeisen banknál vannak, viszont a CIB banktól kívántunk hitelt felvenni.
Eddig minden rendben, kitöltöttük a 6 oldalas igénylőlapot, mellékeltük a munkáltatói igazolást, bankszámlakivonatokat, telefonszámlát és kitudja még mit. A papír kitöltésére szeptemberben került sor, a munkáltatótól igényeltünk igazolást, ám azt csak sorozatos kérlelésék eredményeként december középen kaptuk meg. Nosza be is mentunk az első CIB fiókba, ahol nem sok jóval kecsegtettek, a telefonszámla nem stimmelt, mert lejárt követelés szerepelt rajta. Igen ám, mivel az Inviteles számla akkor érkezik meg postán, amikor lejárt a fizetési határidő. Mindegy, beszereztünk három hónapra visszamenőleg csekkeket és mindenféle igazolásokat, hogy mi fizetunk.
Következő körben, a két ünnep közt, bevették a papírokat és elküldtek várakozni. Két hétig. Januar első munkanapján telefonáltak, hogy szükség lenne a decemberi bankszámlakivonatra. Nincs mást tenni, átballagtunk a számlavezető Raiffeisenhez, kivártuk a sorunkat - mindez 45 percbe telt -, és egy görcsös kezdő ügyintézőhöz kerültünk. Kértünk tőle hiteles számlakivonatot arrol, hogy a decemberi fizetés beérkezett. Tehát ennyit kértünk: a számlaforgalmat nyomtassa ki, és pecsételjen rá. A CIB-nél azt mondták, ezt elfogadják.
Ügyintézőnk viszakodott, hogy ilyet ő nem tud, a bank automatikusan generálja a kivonatot, minden hónap 6.-án, de mivel január 6.-a épp hétvége volt, ezért később. És ha a gép legenerálta, csak akkor tud ő nyomtatni - de pecsételni arra se tud. Azt javasolta nyomtassunk a web bankból. Ideges nevetés fogott el minket. Kértük, hogy kérdezzen meg egy senior banki tanácsadót (a főnökét). Vártunk perceket, majd egy feldúlt, kicsi gömbölyded középkorú hölgy köszöntött minket a kedves hallom probléma van kijelentéssel. Igen, probléma van, az ügyfél ügyfél szeretne lenni és szüksége lenne ügyéntézésre.
A senior kollegina hamar elzavart minket azzal, hogy ilyet ők nem tudnak, meg egyébként is, mit akarunk, ők a bank, és örüljünk, hogy ott lehet a pénzünk.
Eljöttünk onnan, a CIB-nél az ügyintéző a történetünk elmesélése után nagyon furcsálotta, náluk azért olajozotabb a gépezet.
Innentől vártunk január 25.-éig, amikor is postán megkaptuk a várva várt kivonatot. Gondolkoztunk azon, hogy bekereteztetjük. (Érdekes motívum még, hogy az Okoskártya - ahányszor meghallom ezt a nevet, rossz érzés fog el - hitelkártyaszámla kivonatát aznap megkaptuk postán, amikor a banknál jártunk. Tehát az a csodás rendszer valamit mégis lezárt már.)
Öröm azért a történetben annyi, hogy a CIB-nél a papír leadása után másnap megkaptuk az összeget, és most azon ügyködünk, hogy a Raiffeisen-el a kapcsolatunkat leépítsük, alighanem megszüntessük.
Történt egyszer, hogy hihetetlen módon úgy jött ki a lépés, hogy hitelfelvételre szánjuk el magunkat. Na nem felelőtlen módon, hanem meglévő felelőtlen bankszámlahitelünket és hitelkártyánkat kívántuk kiváltani egy személyi kölcsönnel.
A bankszámla és a hozzá kapcsolódó eddigi hiteltermékeink a Raiffeisen banknál vannak, viszont a CIB banktól kívántunk hitelt felvenni.
Eddig minden rendben, kitöltöttük a 6 oldalas igénylőlapot, mellékeltük a munkáltatói igazolást, bankszámlakivonatokat, telefonszámlát és kitudja még mit. A papír kitöltésére szeptemberben került sor, a munkáltatótól igényeltünk igazolást, ám azt csak sorozatos kérlelésék eredményeként december középen kaptuk meg. Nosza be is mentunk az első CIB fiókba, ahol nem sok jóval kecsegtettek, a telefonszámla nem stimmelt, mert lejárt követelés szerepelt rajta. Igen ám, mivel az Inviteles számla akkor érkezik meg postán, amikor lejárt a fizetési határidő. Mindegy, beszereztünk három hónapra visszamenőleg csekkeket és mindenféle igazolásokat, hogy mi fizetunk.
Következő körben, a két ünnep közt, bevették a papírokat és elküldtek várakozni. Két hétig. Januar első munkanapján telefonáltak, hogy szükség lenne a decemberi bankszámlakivonatra. Nincs mást tenni, átballagtunk a számlavezető Raiffeisenhez, kivártuk a sorunkat - mindez 45 percbe telt -, és egy görcsös kezdő ügyintézőhöz kerültünk. Kértünk tőle hiteles számlakivonatot arrol, hogy a decemberi fizetés beérkezett. Tehát ennyit kértünk: a számlaforgalmat nyomtassa ki, és pecsételjen rá. A CIB-nél azt mondták, ezt elfogadják.
Ügyintézőnk viszakodott, hogy ilyet ő nem tud, a bank automatikusan generálja a kivonatot, minden hónap 6.-án, de mivel január 6.-a épp hétvége volt, ezért később. És ha a gép legenerálta, csak akkor tud ő nyomtatni - de pecsételni arra se tud. Azt javasolta nyomtassunk a web bankból. Ideges nevetés fogott el minket. Kértük, hogy kérdezzen meg egy senior banki tanácsadót (a főnökét). Vártunk perceket, majd egy feldúlt, kicsi gömbölyded középkorú hölgy köszöntött minket a kedves hallom probléma van kijelentéssel. Igen, probléma van, az ügyfél ügyfél szeretne lenni és szüksége lenne ügyéntézésre.
A senior kollegina hamar elzavart minket azzal, hogy ilyet ők nem tudnak, meg egyébként is, mit akarunk, ők a bank, és örüljünk, hogy ott lehet a pénzünk.
Eljöttünk onnan, a CIB-nél az ügyintéző a történetünk elmesélése után nagyon furcsálotta, náluk azért olajozotabb a gépezet.
Innentől vártunk január 25.-éig, amikor is postán megkaptuk a várva várt kivonatot. Gondolkoztunk azon, hogy bekereteztetjük. (Érdekes motívum még, hogy az Okoskártya - ahányszor meghallom ezt a nevet, rossz érzés fog el - hitelkártyaszámla kivonatát aznap megkaptuk postán, amikor a banknál jártunk. Tehát az a csodás rendszer valamit mégis lezárt már.)
Öröm azért a történetben annyi, hogy a CIB-nél a papír leadása után másnap megkaptuk az összeget, és most azon ügyködünk, hogy a Raiffeisen-el a kapcsolatunkat leépítsük, alighanem megszüntessük.